2 Aralık 2014 Salı

KALPAK







 
 
Geçen sene diktiğim kalpak çok beğenilince bu yılda kendime siyah bir kalpak diktim.  http://topilik.blogspot.com.tr/2013/12/kalpak-ve-boyunluk.html
Daha önce diktiğim kalpağın iç astarını saten astar kullandığımdan kullanırken biraz zorlandım.. Saten kumaş olduğu için saçımdan kayma yapıyordu. Diktiğim bu yeni kalpak astarı olarak pamuklu bir kumaş kullandım ve kalpağı elimde dikiş ardı diktim.
Kalpak ölçüleri 62cm. boyunda, 15 cm. eninde kürk kumaş. Yuvarlak kısmını biçerken yemek tabağı kullandım. Dikim aşamasında kürk kumaş verilen ölçülerde kesildikten sonra astar kumaşı da 1,5 cm. fazla dikiş payı vererek kestim ve astarı kürk kumaşa kenarlarından katlayarak iğneledikten sonra dikiş ardı yaparak diktim. Daha sonra iki ucu birleştirdim. (Yuvarlak kısmı iğneleyerek baktığımda biraz fazla geldiği için yuvarlağı kenarlarından küçülttüm). Ölçüyü aldıktan sonra iğneledim ve dikiş ardı dikerek birleştirdim. Daha sonra yuvarlak kısmın astarını dikiş paylarını katlayarak alt kısma iğneledim ve dikiş ardı diktim ve kalpağı oluşturdum.
 
 
 
 Tatlı ve güzel stajyerim bana mankenlik yaptığı için ona çok teşekkür ederim. Sevgilerimle
 
 
 
 
 

1 yorum: