15 Aralık 2014 Pazartesi

BOYUNLUK VE BERE




 
Geçen sene Çarşamba pazarından aldığım yün kumaşı boyunluk ve bere dikerek değerlendirdim. Kumaşı çift kat yaparak elde diktim. Ve elde dikim oldukça pratik ben bu işi çoook sevdim........ :))
Bere dikiminde başımın ölçüsünü aldıktan sonra çift kat olması için kumaşı iki kat yaptım ve dikdörtgen bir parça kestim.  Dikdörtgen parçayı uzunlamasına katladım ve uzun kenar kısmını  diktim. Tepe kısmını iplikle sararak boğdurdum ve fazlalıkları kestim. Ponpon havasını görünce bu kısmı ön olarak kullandım. Alın kısmını geriye katlayınca iç dikişi gözüktüğünden 4 parmak kadar dikişi sökerek ters yöne tekrar dikişi kapattım. Yani temiz bir dikiş oldu.....:) Tabii ben bunları yaparken 2 saat düşünerek ve uygulayarak yapıyorum, dikişten anlayanlar için çook pratik.... Bere ölçüleri boy 34 cm., en 54 cm. esnek yün kumaş.....

Reyhancıma beni kırmayıp güzel pozlar verdiği için çook teşekkür ederim sevgiyle, dostça kalın...:))

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder