14 Ocak 2014 Salı

VARAK ABAJUR YAPIMI




Daha önce Şamdan yapımında Abajur yapmaya niyetlendiğimden sizlere bahsetmiştim. Geçen hafta almış olduğum abajur objemi dün akşam boyamaya karar verdim.

Boyama aşamasında objenin tozunu nemli bir bez ile alıyoruz. Objenin alt boğum kısmı ile üst şerit kısımları kahverengi boya ile boyuyoruz diğer tarafları ise siyah renkte boyuyoruz. Boya kuruduktan sonra kahverengi kısımlara sünger ile antiquing eskitme sürüyoruz. Daha sonra varak uygulanacak kısımlara deniz süngeri ile hafif dokunuşlarla varak tutkalını (süt miksiyon) uyguluyoruz. (burada önemli bir husus... süt miksiyonunu çok dikkatlice kullanmanız gerekir. Yanlışlıkla uygulanacak alanın dışına çıkarsanız varağınız bu kısımlara da yapışır)....  Kuruduktan sonra yaprak varaklarımızı tek tek dikkatlice alıp tutkalın üzerine koyup fırça yardımı ile yapıştırıyoruz. Kuruduğundan emin olduktan sonra bir fırça ya da bir sünger yardımı ile hafif dokunuşlarla varak fazlalıklarını süpürüyoruz. Boşta kalan yerlere ise istediğimiz renkte boyalardan yumuşak bir sünger ile dokunuşlarla renklendiriyoruz. (daha sonra görsel açıdan daha yakışacağını düşündüğüm için objenin baş kısmını da kahverengiye boyayıp antiquing ile eskittim)
Obje üzerindeki desen kısmına parmağımız ile parmak yaldızı uyguluyoruz. En son aşamada ise parlak sprey vernik uygulaması .....
Böylelikle boyama işlemini tamamladım ancak henüz verniklenmedi. Umarım uygun bir abajur başlığı bulabilirim.
Yapım aşamalarını youtube den izlediğim videodan esinlenerek yapmaya çalıştım. Yeni bir şeyler öğrenmek benim için büyük bir zevk... Böylesine zevkli bir uğraşıyı sizlere de tavsiye ederim. Sevgilerimle.....

http://topilik.blogspot.com.tr/2014/03/abajur.html Abajurun bitmiş hali için tık tık.....:)

2 yorum:

  1. Çok marifetlisiniz Nuran hanım çok hoş duruyo:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Üzerine Abajur başlığı yaptırdım. Elektrik aksamı yapılmakta. Daha sonra bir bütün haliyle yayınlayacağım. Sevgilerimle...:)

      Sil