12 Haziran 2013 Çarşamba

YANIK KÖYÜ KAFKAS ŞENLİKLERİ







Geleneksel Sapanca yanık köyü şenliklerinin 5.cisi bu haftasonu yanık köyü piknik alanında gerçekleşti. Çerkez yemekleri, mangal partisi, satış reyonları,  Kocaeli Kafkas Kültür Derneği halk dansları ve doyasıya Çerkez oyunları ve müziği görülmeye değer bir şenlikti. 

Arkadaşlar, Birlik ve beraberliğimizin önemli olduğu bu günlerde, dostça, kardeşce,   birbirimize kenetlenmeliyiz.  
Canım Türkiyemin üzerindeki karabulutların Bir an önce dağılması temennisiyle.......

2 yorum:

  1. Babaannemin annesi Çerkezmiş. Ben de çok küçükken görmüştüm kendisini. Allah rahmet eylesin. Afyona yakın bir Çerkez köyü var. Sanırım oradan gelin gelmiş. Evlendiğinde hiç Türkçe bilmiyormuş. 2 sene hiç konuşmamış. Kapının dibinde otururmuş, çok güzel hizmet edermiş, falan falan.. Dip ninemin bu hikayesi bana hep dokunmuştur. Belki böyle bir gelenek varmış o zamanlar, kapı dibine oturmuş, aşırı saygı göstermiş tamam, sorun yok. Ama ne demeye dilini bilmediğiniz insanlara gelin gönderirsiniz ki kızınızı? Ben aileye kızıyorum. Neyse işte. Ben de çeyreğin yarısı Çerkezim. Kan mı çekiyordur nedir, Kafkas ezgileri, dansları bana hep sıcak gelmiştir. Daha küçücükken, Kafkasları coğrafya olarak bilmezken, ninenin hikayesini henüz dinlememişken... Hepinize kucak dolusu selamlar ve sevgiler gönderiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kader diyelim. Ben nikahın kader olduğuna inanıyorum. Ninenden bababaannen, babaannenden baban, babandan sen bu soy böyle devam edecek. Her milletin kendine göre örf ve adetleri var. Ninende o kültürde yetiştiği için istese de başka türlü davranamazdı. Hizmet etmesi önemli değil de o hizmeti karşı tarafın takdir etmesi önemli olan. Büyüklerin anlattıkları kendi
      hikayelerinde çile olduğu kadar geçim de varmış. Şimdiki gençlerle kıyaslanınca..... Bende sevgilerimi gönderiyorum.:))

      Sil